پَس کوچه

کسی نمیشنود ما را، اگر که رویِ سخن داری و درد حرف زدن داری به گوش های خودت رو کن

پَس کوچه

کسی نمیشنود ما را، اگر که رویِ سخن داری و درد حرف زدن داری به گوش های خودت رو کن

آزادی بیان می خواهید یا آزادی بروز کینه ؟

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۵۹ ب.ظ

کاش همانقدری کِ از درو دیوارِ این مملکت تمنای آزادی بیان داریم خودمان در پی اجرای محلی آن می بودیم!
میگویی نمی توانی هر آنچه را می خواهی فریاد بزنی و در عین حال میکوبی در دهان آنی کِ غیر از حرف تو را فریاد می زند ؟
من دولت نیستم، اما تو هر چه بخواهی بنوشیُ بپوشی من ن نگاهت میکنم ن رفتارت را در دلم نکوهش میکنم و ن بِ روی نا مبارکت می آورم، ادعای حاکمیت آزادی بیان در این مملکت را هم ندارم، نمیگویم هم مختاری هر کاری میخواهی بکنی، مختار نیستی؛ اما آنکه دست و پای تو را بسته من نیستم!

تو ای ملتمسِ همیشه نالانِ آزادی بیان، اگر خواستار آزادی هستی چرا هنوز نمیتوانی به پوششُ تفکر من اجازه ی حیات بدهی؟ چرا هنوز نمیتوانی بپذیری من با آزادی تمام، محدودیت های ظاهری خودم را انتخاب کرده ام؟ چرا نمی گذاری بدون نگاه های پرسش گرت مسلمان باشم؟
من بِ قول تو مجنونُ محزونُ بی عقل و همیشه در اندوه...
چرا نمیگذاری بِ اراده ی خودم مجنون بمانم ؟
من مگر بِ روش زندگی حیوانیِ تو کاری دارم...؟

کاش دیگر شیپور آزادی بیان در دست نگیرید... کاش روی دیگرتان را هم بگذارید ببینیم !
شما ب دنبال سرکوب عدم آزادی بیان فعلی هستید تا روزی بتوانید آزادی بیان را از دیگران بگیرید.
وگرنه اگر معتقد به آزادی بیان بودید انقدر سرتان در دین و رفتار ما نمی جنبیدُ انقدر بِ ما کِ مخالف هرزه گری شما عمل می کنیم خورده نمی گرفتید!

 

ما از تو هرگز انتظار احترام بِ اندیشه ی خود را نداریم، انتظار سکوت در مقابل آزادی انتخاب اندیشه ی خود را داریم!

  • ۹۸/۰۶/۲۱
  • زهرا فلسفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی